Bilet Online on populaarne vene reisiagentuur, mis pakub oma klienteidele erinevaid teenuseid: lennu- ning rongipiletitem, hotellitubade, rendiautode broneerimine muuhulgas.
Peale seda kui olime tutvustanud erinevatel konverentsidel tehtud projekte Aeroflotiga, pöördusid meie poole mitmed erinevad ettevõtted koostööettepanekutega. Üks neist - Bilet Online - tellis meilt täieliku disainiuuenduse oma veebisaidile, kuna nad leidsid, et nende veebileht ei suuda senises seisus oma eesmärki täita.
Kuigi olime varasemalt Aerofloti projektide käigus analüüsinud hulgaliselt veebipõhiseid reisiagentuure (sh. Travelocity, Orbitz, Expedia) ning neid kaasanud oma võrdlusmaatriksides, alustasime täiesti uue massiivse e-reisiagentuuride analüüsimisprotsessiga. Lisaks sellele võtsime taas pilgu alla ka erinevad arendustrendid kõnealuses turuvaldkonnas. Sellest lähtuvalt koostasime 78-leheküljelise domeenispetsiifilise kasutatavusjuhendi, mis hoomas kogu broneerimisprotsessi - lennu valimine, check-out jms. Kõigele lisaks intervjueerisime viitekümmet varasema kogemusega Bilet Online kasutajat, mõistmaks paremini nende ootuseid ja vajadusi.
Peale seda olime valmis tootma täielikult uuendatud disaini, mille eesmärk oli üsna kõrge - disainida mugavaima kasutatavustasemega piletite broneerimissüsteem kogu Venemaa reisiturul. 37-leheküljeline disainidokument, mille tootsime, sisaldas neljakümmet karkassmudelit detailsete kirjeldustega, võimaldades veebiarendajatel kõik lehed koheselt ka ellu viia.
Mitu kuud hiljem viisime värskelt loodud beta-staadiumis lehel läbi ka pilgujälgimistehnoloogia abil kasutatavusuuringu. Uurimus viidi läbi reaalsete kasutajate peal.
Nende tegevuste tulemusena valmis 21-leheküljeline raport, kus olid välja toodud 90 erinevat kasutatavusviga ning lahendust neile.
Suur kasutatavusvigade arv tulenes asjaolust, et kliendipoolsed otsustuskogud otsustasid mitmeid meie disainiettepanekuid eirata. Näiteks pakkusime me välja, et nende veebileht peaks lubama klientidel pileteid broneerida ilma kasutajaks registreerimata. Peale selle muudatuse sisseviimist kasvas veebipõhine müük 60%.